Skip to main content

Animaciones creadas por alumnos nivel Intermedio

Otra de las actividades realizadas por los alumnos en el año 2015 que  representan una gran satisfacción no solamente para ellos sino para la labor docente fue el trabajo con animaciones Debieron utilizar todo el inglés que manejan para entender los tutoriales relacionados con la herramienta para hacer los videos (todo en inglés)- Tales instructivos cuentan con material de lectura y de audio conteniendo instrucciones específicas para el armado de la producción- Luego debieron ensamblar sus ideas con los recursos ofrecidos y, así, producir un material inédito que muestre toda la creatividad posible. Una especie de redacción modelo siglo 21, dirían algunos. Más motivador que la redacción tradicional, y más integrador que cualquier otra actividad. Resultados altamente satisfactorios. Representó un gran esfuerzo (se invirtió mucho tiempo en la tarea), pero valió la pena.

Comments

Popular posts from this blog

Video to practise the Present Simple with kids

Some of the bad aspects of teaching Grammar is when you feel your students find the practice activities really boring. I always say that sometimes students have to put up with boring grammar exercises. But they also have the right to see something different (and not so unattrative) from time to time. You can create a funny video to get them to do what you want them to practise: One thing I learnt while exploring the web is that you have to be on the alert all the time-you can discover extremely varied sites /tools / resources that will trigger further ideas. This happened to me when I came across this site and I tried it . Then you can always use sites like Classtools.net to create some activities. ( Process shots ) I once used the same video to get students to practise a harder exercise

English Assisted by Computers. I mean it.

Great debates on the use of Technology have been on lately and they food for thought . The reading of those posts found me in front of my screen this morning, almost not remembering that I had to set up an activity for my pre intermediate teens who are dealing with the past simple forms these days. Here's how I exploited the computer / internet aids that I has at hand: I needed a song to deal with the PAST, so I asked "Google" for a famous song to practice the PAST TENSE (I didn't want to use the classic "Imagine" by J. Lennon) so there I was, asking for another classic...the feedback was immediate: "Summer nights" (from the musical Grease). Yes ! Lovely -I thought. So I looked for a clip on YouTube and the lyrics . The idea of a very long clip didn't sound appealing, so I used Chop Tube , a magic online tool to cut long YouTube vids short . And ...voilá ... this is the extract I decided to exploit with my students . I cut and pasted part of

MODELO PLAN GENERAL DE ESTUDIO PARA NIÑOS NIVEL INICIAL

En English Studio se ofrecen diferentes planes de estudio para potenciales alumnos, todos basados en los intereses y expectativas de cada uno. La imagen de abajo es solamente un modelo de planificación de una propuesta destinada a un niño de ocho / nueve años, con un segundo o tercer grado de escuela común finalizado. Con un ritmo normal de aprendizaje, en tres ciclos distribuidos a lo largo de seis, siete u ocho años de estudio, un alumno que inicia el idioma inglés con ocho años de edad podrá ser capaz de alcanzar un nivel B2 del idioma.     Los siguientes 3 documentos de texto  explican los niveles generales de inglés de acuerdo al marco europeo de lenguas, el cual es un standard internacional usuado anivel MUNDIAL. English Studio se ajusta al mismo en el diseño de todos sus cursos desde el año 2000 .